רוצים לדעת מה הם קישורים פנימיים (Internal Links)? וכיצד הם יכולים לשפר את הקידום האורגני של האתר שלכם? הכנו לכם הסבר מקצועי לשימושכם.
אחד הכלים המרכזיים (מתוך צ'ק ליסט שלם של קידום אתרים אורגני) המשמשים אותנו לקידום אתרים אורגני הוא השימוש בקישורים פנימיים. נסביר ונפרט מה הם קישורים פנימיים, מה המטרה שלהם? איך הם באמת יכולים לעזור לנו בקידום האורגני ואיך נכון לבנות אותם!
✨ מעוניינים לשמוע עוד על שירות קידום אורגני SEO באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!
תוכן עניינים לקישורים פנימיים
מה הם קישורים פנימיים?
קישור פנימי הוא קישור שמוביל מעמוד אחד באתר שלך לעמוד אחר באותו אתר. לדוגמה, אם באתר שלך יש עמוד שעוסק ב"קידום אתרים אורגני", ניתן לכלול בו קישור לעמוד נוסף שמרחיב על "צ'ק ליסט לקידום אתרים" (ממש בדיוק כפי שעשינו עם הקישור הפנימי למאמר פנימי אחר באתר.
יתרונות הקישורים הפנימיים באתר
1. שיפור הניווט באתר:
קישורים פנימיים מסייעים למשתמשים לנווט בקלות בין התכנים באתר. הם מאפשרים לגולשים לגלות תכנים רלוונטיים נוספים, ומבטיחים שהם ימצאו את המידע שהם מחפשים בצורה מהירה ויעיל – ממש כמו באתר ויקיפדיה.
2. הגדלת זמן השהייה באתר:
כאשר משתמשים נחשפים לקישורים שמפנים אותם לתכנים רלוונטיים נוספים, הם נוטים להישאר זמן רב יותר באתר. נתון זה משדר למנועי החיפוש שהאתר שלך מספק ערך רב.
3. חיזוק מבנה האתר:
קישורים פנימיים יוצרים חיבור בין עמודים שונים באתר ומסייעים למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר ואת הקשרים בין התכנים. כך, ניתן להבטיח שהעמודים החשובים ביותר יקבלו יותר תשומת לב.
4. שיפור הדירוג במנועי החיפוש:
מנועי החיפוש משתמשים בקישורים פנימיים כדי לזהות אילו עמודים הם מרכזיים באתר. קישור נכון לעמודים אסטרטגיים יכול לשפר את דירוגם בתוצאות החיפוש.
איך לבנות קישורים פנימיים בצורה נכונה?
1. בחרו טקסט עוגן (אנקור) מדויק:
טקסט העוגן הוא המילים שעליהן המשתמש לוחץ כדי לעבור לקישור. חשוב לבחור מילים שמתארות במדויק את התוכן בעמוד המקושר. לדוגמה, במקום לכתוב "לחצו כאן", עדיף לכתוב "למדו עוד על איך לקדם את האתר בעצמכם".
2. שלבו קישורים באופן טבעי:
יש לשלב את הקישורים הפנימיים כחלק אינטגרלי מהתוכן. כך, הם ייראו טבעיים ויספקו ערך אמיתי למשתמש.
3. צרו היררכיה ברורה:
מבנה אתר מסודר והיררכי הוא קריטי לקישורים פנימיים אפקטיביים. וודאו שהעמודים המרכזיים באתר מקושרים היטב לעמודים משניים, ושיש קשר לוגי בין העמודים.
4. הימנעו מקישורים מיותרים:
אין טעם להציף עמודים בקישורים פנימיים רבים מדי. עודף קישורים עלול לבלבל את המשתמשים ולהפחית מהאפקטיביות שלהם.
טעות שחוזרת על עצמה הרבה, היא יצירת קישורים פנימיים מאותו העמוד לעמוד ספציפי מכמה מקומות בטקסט. מיותר ולא טבעי שבתוך עמוד אחד יהיו 2 או יותר קישורים לאותו העמוד חשוב שיהיה מגוון והגיון נכון וטבעי.
5. תחזוקה שוטפת
בדקו באופן קבוע שהקישורים הפנימיים באתר פועלים כראוי. קישורים שבורים או עמודים שהוסרו עלולים לפגוע בחוויית המשתמש ובדירוג האתר.
דוגמאות לשימוש נכון בקישורים פנימיים
1. בלוגים:
באזור התוכן / בלוג באתר מומלץ לייצר תוכן איכותי שנותן ערך על כל התחום של האתר וחובה לנצל את השטח הזה בכל מאמר לקישורים פנימיים גם למאמרים נוספים שיחזקו ויעשירו את הגולש וגם לקידום אורגני וחיזוק עמודי מפתח באתר שלנו.
לדוגמה: בעמוד הזה על קישורים פנימיים דאגנו שיהיו קישורים שמפנים גם למאמר אחר בבלוג שלנו שנותן ערך וגם לעמודי שירות מרכזיים (קידום אורגני וקידום עסקים אינטרנטי).
2. חנויות אונליין:
באתרי מכירות אינטרנטיות ניתן לייצר קישורים פנימיים גם מתוך עמוד הבלוג, אך בעיקר מעמודי המוצרים או קטגוריות המוצרים במטרה לחזק מוצרים ספציפיים או קטגוריות מוצרים מסויימות שקשורות.
לדוגמה: אם יש לי אתר מכירות של ריהוט גן אפשר לייצר קישורים פנימיים לקטגוריות קשורות כמו: ערסלים, פינות ישיבה, שולחן חוץ וכו'.
כללי אצבע על קישורים פנימיים
כדי שתוכלו להבין טוב יותר איך להשתמש בקישורים פנימיים טוב יותר ובצורה מסודרת פרטנו כמה כללים שחובה ליישם:
- בחירה של 10 עמודים הכי חשובים באתר – עמודים או קטגוריות שאותם שמים בפוקוס לקידום אורגני.
- בחירה של מילות מפתח לקידום לאותו עמוד – לכל עמוד שאנו מקדמים יש את הביטויים שלו (לאחר ביצוע מחקר מילות מפתח ניתן להבין מה הם הביטויים המיועדים לכל עמוד או קטגוריה)
- בחירה של מאמרים רלוונטיים לאותם 10 עמודים – חשוב שמכל מאמר באתר יהיו קישורים פנימיים רלוונטיים ולא קישורים שלא קשורים בכלל לעמוד
- שילוב וגיוון של האנקור בקישור הפנימי – לשלב את כל הביטויי מפתח לקידום כקישור פנימי מהמאמרים הרלוונטיים, חשוב שהביטוי הראשי עם נפח החיפוש הגבוה ביותר יקבל את רוב האנקורים.
- מכל מאמר באתר שיהיו בין 2-5 קישורים פנימיים ולא מעבר לזה – זה נכון שזה תלוי יותר באיכות ובכמות של התוכן אבל חשוב שהקישורים הפנימיים יהיו בטבעיות בתוכן.
מה לא לעשות עם קישורים פנימיים
את הפסקה הזו אנו כותבים אחרי שראינו המון פעמים דברים הזויים שמקדמים בלי ניסיון עושים באתרי לקוחות והחלטנו לכתוב מה אסור לעשות עם קישורים פנימיים!
- קישורים פנימיים בשורה הראשונה של התוכן / פסקה הראשונה – אין שום הגיון לייצר קישור פנימי בתחילת התוכן, זה כאילו אומרים לגולש תתחיל לקרוא משפט ראשון ואז תעבור למאמר אחר – אין בזה שום הגיון וזה לא תורם לא לחוויית המשתמש ולא לקידום האורגני.
- ריבוי של קישורים פנימיים – כפי שהזכרנו קודם לא להעמיס קישורים פנימיים ממאמר זה לא טבעי ולא הגיוני.
- קישור פנימי מאותו מאמר כמה פעמים בטקסט לאותו עמוד – אחת התופעות המוזרות שאנו נתקלים בהם הרבה והם 2-3 קישורים באותו מאמר לאותו עמוד (שככול הנראה ניסו לקדם באופן אגרסיבי).
- קישורים פנימיים צמודים / עוקבים – כלומר קישורים צמודים
לדוגמה: חולצות, מכנסיים, מעילים (קישור לכל אחד מהמילים) זה מייצר בלבול אצל גולשים. - קישורים פנימיים לא בולטים – קישורים שלא מסומנים עם גופן אחר, קו תחתון או צבע גופן שמבליט אותו ואז הקישור הופך לנסתר בעיניי הגולש, לא טבעי ומאוד ספאמי.
סיכום קצר על קישורים פנימיים
קישורים פנימיים הם כלי עוצמתי שמאפשר לשפר את חוויית המשתמש, להגדיל את זמן השהייה באתר, ולחזק את דירוג האתר במנועי החיפוש. השקעה בבנייה נכונה של קישורים פנימיים יבטיח שהאתר יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר ויעניק ערך אמיתי לגולשים.