הגדרת מעקב המרות בקמפיינים או בגוגל אנליטיקס אחרי השארת פרטים בטפסים באתר, היא הגדרת חובה שיש לבצע לכל סוגי הלקוחות גם אם הפוקוס העיקרי של הלקוח הוא מכירות או שיחות טלפון.
אחת הדרכים הנוחות ביותר למדידת לידים באתר היא באמצעות דף תודה, זהו עמוד ייעודי שניתן להגיע אליו רק לאחר השארת פרטים בטופס באתר, ומיד לאחר מכן מתבצעת הפניה ישירה לעמוד תודה באתר ואותו אנחנו מודדים.
ניתן למדוד גם טפסים ללא עמוד תודה, ורק את ההודעה של "ההודעה נשלחה" לאחר השארת פרטים בטופס באתר.
איך מגדירים נכון המרה של השארת פרטים באתר במדריך הבא שלפניכם, בהצלחה!
✨ מעוניינים לשמוע עוד על קידום עסקים באינטרנט באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!
תוכן עניינים למדידה ומעקב אחר השארת פרטים בטפסים באתר
הגדרת מעקב לידים בגוגל בתג מנג'ר
הדרך הנוחה ביותר למדידה של לידים באתר היא באמצעות גוגל תג מנג'ר, לא משנה על איזו פלטפורמה בנוי האתר שלכם, באמצעות גוגל תג מנג'ר ניתן להגדיר את ההמרה בקלות.
אם עוד אין לכם גוגל תג מנג'ר רצוי לבצע הקמה מסודרת של חשבון גוגל תג מנג'ר ולהטמיע את הכלי באתר שלכם.
מבחינת שלבים בגוגל תג מנג'ר:
- מגדירים טריגר (על עמוד תודה)
- מגדירים את ההמרה (לצורך הדוגמה לגוגל אנליטיקס)
- מבצעים הגדרה אחרונה בגוגל אנליטיקס
לאחר שבחרנו באופציה של צפייה בעמוד מסויים (Page View) אנחנו נגדיר בתוך הטריגר את הערכים הבאים:
- ניתן שם לטריגר – Thank you page
- נבחר בחלק מהדפים – Some page views
- נבחר באופציה של Page Url – אנחנו מעוניינים למדוד אחר כתובת העמוד תודה.
- באופציה הבאה נבחר מכיל – Contains
- באופציה האחרונה נזין את עמוד התודה – במקרה שלנו זה /thank-you/
- נבצע שמירה
הערה: בעמודי תודה כשכתובת ה URL היא בעברית (כדוגמת: /תודה/) אנחנו ממליצים בחום לשנות את הכתובת לאנגלית ובכך למנוע הרבה בעיות של קידוד. אם בכל זאת מעוניינים להישאר עם כתובת עמוד תודה בעברית אז מומלץ לייצר טריגר חדש עם הקידוד לעברית: /%D7%AA%D7%95%D7%93%D7%94/
דבר נוסף, ישנם מערכות שונות שמוגדר בהם עמוד ייעודי לאחר השארת פרטים בטפסים כמו עמוד עם URL שמסתיים ב- Success או Submit או כל עמוד אחר – יש להתייחס אליו כאל עמוד התודה שלכם באתר.
לאחר שסיימנו להגדיר את הטריגר של דף התודה, אנחנ ונקים את ההגדרה של לידים עבור גוגל אנליטיקס.
- יוצרים תג חדש
- בוחרים בגוגל אנליטיקס GA4 אירוע חדש
- מזינים את הקוד של האנליטיקס שלכם G-XXXXXXXX
- בשם האירוע (Event Name) – אנחנו מעדיפים לכתוב בלי רווחים Lead
- לאחר מכן בוחרים בטריגר שהקמנו בסעיף הקודם של Thank you page
- מבצעים שמירה
הערה: נותר שלב אחרון של ההגדרה של אותו השם בדיוק שבחרנו "Lead" גם בתוך גוגל אנליטיקס עצמו.
הגדרת מעקב אחרי לידים בגוגל אנליטיקס 4
בתוך הממשק של גוגל אנליטיקס 4 אנחנו נדרשים לייצר אירוע מרכזי (זה השם החדש להמרות) חדש עם אותו השם בדיוק בו השתמשנו בשלב של ההגדרה בתג מנג'ר (לא צריך לחזור אחורה מזכירים לכם: Lead).
השלבים הבאים בגוגל אנליטיקס הם די פשוטים:
1. נכנסים לחשבון גוגל אנליטיקס 4 שלכם
2. לוחצים למטה בצד על גלגל השיניים (ניהול)
3. בוחרים באפשרויות תצוגת נתונים ב "אירועים מרכזיים"
4. מייצרים אירוע חדש
5. נותנים לו את אותו השם בדיוק כמו שהגדרנו בתג מנג'ר
6. מבצעים שמירה
בדיקות תקינות להמרה על השארת פרטים באתר
בכדי לבחון האם ביצענו את כל ההגדרות של ההמרה על השארת פרטים כמו שצריך, עלינו להיכנס לדוחות בזמן אמת בגוגל אנליטיקס ובמקביל להיכנס דרך גלישה בסתר או חלון חדש לאתר שלנו ולהשאיר פרטים או להיכנס ישירות לעמוד תודה.
לאחר מס' שניות אמור לקפוץ לנו ההמרה החדשה באזור ההמרות שמתרחשות בזמן אמת. אם קפצה לכם ההמרה בזמן אמת הצלחתם להגדיר כמו שצריך את ההמרה על השארת פרטים בטפסי לידים באתר!
תוכלו לייבא את ההמרה לקמפיינים בגוגל אדס למדידת לידים באתר.
הגדרה על הקלקה אחת בכל סשן
פעולה נוספת חשובה להגדרה וזהו מבטיחים שסיימנו. מכיוון שההגדרה על צפייה בעמוד תודה היא בכל פעם שמישהו מגיע לעמוד תודה, אנחנו רוצים למדוד את הלידים באתר באופן מדוייק ללא כפילויות. כדי שלא נקבל מצב שגולש משאיר כמה פעמים לידים או מרענן את עמוד התודה ואז ההמרות יספרו מס' פעמים עלינו להגדיר את ההמרה פעם אחת בכל סשן ולא בכל פעם שהיא מתרחשת.
איך עושים את זה? פשוט מאוד!
חוזרים בגוגל אנליטיקס אל אזור האירועים המרכזיים, לוחצים על 3 הנקודות ליד ההמרה של Lead ובוחרים בשינוי שיטת הספירה – לפי פעם אחת בכל סשן.
כך תבטיחו שגולש שנכנס לאתר שלכם ולחץ כמה פעמים על כפתור הטלפון, יספר רק פעם אחת ולא "ילכלך" את כמות ההמרות.
הגדרת מעקב המרות על לידים ללא עמוד תודה
כשאין לנו עמוד תודה, ולא ניתן לבצע זאת עליכם למדוד את הודעת התודה לאחר השארת פרטים בטופס באתר.
איך עושים את זה?
- משאירים פרטים באתר – ומקבלים את ההודעה בירוק שהליד נשלח בהצלחה.
- על ההודעה עצמה אנחנו לוחצים קליק ימני >> בדוק מרכיב
- בקוד עצמו שנפתח לנו בחלון, לוחצים קליק כפול על הטקסט של ההודעה נשלחה
- בחלונית הקוד שנפתחה לנו בצד ימין יש + גדול ויש ללחוץ עליו מיד לאחר שלחצנו על ההודעה נשלחה באזור הקוד – אנחנו בעצם נקבל סלקטור על ההודעה נשלחה.
- לאחר הלחיצה יהיה קוד מודגש בכחול שאותו יש להעתיק לתוך הגוגל תג מנג'ר.
- בדומה לתהליך שעשינו קודם, אנחנו מייצרים טריגר חדש ובמקום צפייה בדף אנחנו בוחרים ב- Element Visibillty
- משנים מ- ID ל- CSS Selector
- מדביקים את הסלקטור המודגש מהקוד (שימו לב שחייב להתחיל בנקודה . )
- מסמנים את האופציה של: Observe DOM changes
- מבצעים שמירה.
- ממשיכים את שאר השלב עם ההגדרה של התג.
הערה: במקרים אלו יש לבצע בדיקות כמה וכמה פעמים בכדי לוודא שההמרה הוגדרה כמו שצריך.
זהו סיימנו את ההדרכה שיהיה בהצלחה ואנחנו ומאחלים לכם שפע של לידים באתר…