מחפשים מדריכים באינטרנט איך למדוד הודעות וואטסאפ? הלכתם לאיבוד מכל המידע שיש? אנחנו כאן לעשות לכם סדר באפשרויות השונות כדי למדוד ולבצע מעקב המרות אחרי הודעות וואטסאפ.
ניתן למדוד המרות של וואטסאפ ע"י כמה דרכים:
- הקלקה על כפתור וואטסאפ
- בניית טופס (כמו של לידים) לשליחת וואטסאפ
- תוספים בתשלום בד"כ שיודעים לשדר נתונים לגוגל אנליטיקס.
הכל תלוי במטרת המדידה (עד כמה זה קריטי לביצועים) ובסוג הלקוח איתו אנחנו מעוניינים למדוד אחר המרות ופניות מוואטסאפ לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות משלה.
תוכן עניינים למדידה ומעקב אחר המרות מוואטסאפ
הקלקה על וואטסאפ
בשיטת מדידה זו אנחנו מודדים אחר פעילות של גולשים שביצעו בפועל הקלקה על כפתור הוואטסאפ באתר.
יתרון: שיטה קלה ונוחה מאוד למדידה, בד"כ תתאים לנו ללקוחות שליבת העסק הוא סביב מכירות למשל, והוואטסאפ הוא די משני.
חסרון: מדובר רק על הקלקה ולא על שליחה פיזית כלומר אדם יכול לקליק על הכפתור וואטסאפ כמה פעמים (מה "שילכלך" את נתוני ההמרות) או להקליק ולא לשלוח באמת הודעה.
איך מגדירים הקלקה על וואטסאפ?
את ההגדרה של הקלקה על כפתור הוואטסאפ נעשה בשני שלבים, בתוך גוגל תג מנג'ר ובתוך גוגל אנליטיקס 4.
- נכנסים לגוגל תג מנג'ר מייצרים טריגר חדש >> בוחרים באפשרות של לינק (Just links)
- נותנים שם לטריגר "Whatsapp click" (אפשר לתת איזה שם שרוצים)
- לסמן את 2 הצ'קבוקס שיש לנו
- באפשרות הראשונה נבחר ב: Page Url + Matches RegEx ולבסוף בשדה האחרון נכתוב .*
- באפשרות השנייה נבחר ב: Click Url + Contains ולבסוף נזין את הקישור שמפנה לוואטסאפ. בדוגמה שלפניכם הקישור מתחיל ב: https://wa.me. יהיו פעמים שהקישור לוואטסאפ יכיל את המילה whatsapp אז נשתמש במילה הזו בשדה האחרון.
- מבצעים שמירה.
- מייצרים תג חדש בגוגל אנליטיקס ונותנים לו שם, אנחנו ממליצים על: "GA4 Event – click_on_whatsapp" (כמובן שאפשר כל שם שתבחרו)
- מזינים את ה ID של הגוגל אנליטיקס שלכם
- מזינים את שם ההמרה כפי שיופיע בתוך הדוחות של גוגל אנליטיקס רק באנגלית וללא רווחים. אנחנו ממליצים על השם: click_on_whatsapp
- בוחרים בטריגר שבנינו בסעיף הקודם: Whatsapp click
- מבצעים שמירה.
שלב השני, הגדרת ההמרה בגוגל אנליטיקס 4:
- נכנסים לגוגל אנליטיקס שלכם
- גלגל שיניים למטה (ניהול) >> אירועים מרכזיים (Key Event)
- יצירת אירוע מרכזי חדש ונותנים לו שם במדויק! כפי שהגדרנו בסעיף הקודם בשם של ההמרה: click_on_whatsapp
- מבצעים שמירה.
- בשורת ההמרה החדשה שהקמנו יש 3 נקודות – ויש ללחוץ עליהם
- לבחור בשינוי שיטת הספירה >> ולבחור בפעם אחת בכל סשן.
- מבצעים שמירה.
הערה: אנחנו רוצים למדוד רק פעם אחת את ההמרה ולא על כל לחיצה, ולכן הבחירה בפעם אחת בכל סשן תבטיח שכל גולש שילחץ על כפתור הוואטסאפ מספר פעמים, זה יספר רק פעם אחת.
שלב אחרון זה בדיקה שהכל עובד לנו כמו שצריך.
- נכנסים בגוגל אנליטיקס לאירועים בזמן אמת
- נכנסים בחלון חדש (מומלץ בגלישה בסתר) לאתר ולוחצים על כפתור הוואטסאפ
- לאחר מספר רגעים אמור לקפוץ לנו אירוע המרה של הקלקה על וואטסאפ
- ניתן למדוד את ההמרה דרך הממשק של תג מנג'ר במצב דיבאג ושם להזין את כתובת האתר שלנו, ללחוץ על כפתור הוואטסאפ ולראות האם התג שלנו ירה את האיוונט של הקלקה על וואטסאפ.
- שתי הדרכים טובות – מה שנוח לכם.
- לפניכם צילום מסך כיצד ההמרה מתקבלת בזמן אמת בגוגל אנליטיקס 4.
איסוף לידים מוואטסאפ
בשיטת מדידה זו אנחנו יוצרים טופס בסגנון וואטסאפ במטרה שהגולש ישאיר את הפרטים שלנו בטופס, אנחנו נקבל את הפרטים והגולש יועבר מיידית לשיחת התכתבות איתכם.
יתרון: שיטה זו מבטיחה שרק מי שהשאיר את הפרטים שלנו בטופס הזה, תהיה מדידה. זה טוב ועשוי לסנן באופן טבעי אנשים לא רציניים שלוחצים סתם על הכפתור וואטסאפ. שיטה מומלצת לבעלי אתר וורדפרס ולמי שמעוניין למדוד לידים ופניותדרך וואטסאפ (נותני שירות / קורסים וכדומה).
חסרון: יתכן והשארת הפרטים לפני השיחה בווטאסאפ עשויה להרתיע את המשתמש לשלוח לכם הודעה, מנסיוננו כאשר מפעילים קמפיינים ממומנים ורוצים למדוד המרות של ואטסאפ מומלץ לבצע זאת.
חסרון נוסף, מדובר בפעולה טכנית שמצריכה עבודה של מתכנת או שיש לכם ידע נרחב ובדגש באתרי וורדפרס שבנויים עם אלמנטור ולא עם בילדרים ישנים.
חסרון אחרון, שגם במקרה כזה גולש עשוי להשאיר פרטים בטופס לעבור ישירות אל הוואטסאפ להמשך התכתבות איתכם, תיספר המרה (כי הוא השאיר פרטים) אך לבסוף לא שלח אף הודעה. במקרה כזה לפחות יהיה בידכם הנתונים של אותו מתעניין גם אם לא שלח לבסוף הודעה.
ככה נראה פופאפ של איסוף לידים מוואטסאפ לאחר לחיצה על הכפתור:
הערה: התהליך הזה של הבניה מיועד לאתרים שיש להם כפתור וואטסאפ שניבנה דרך האתר ולא דרך תוסף צד שלישי, אם אתם עובדים עם תוספי וואטסאפ לא ניתן לישם את הדרך הזו.
בניית הפופאפ וואטסאפ באלמנטור
- נכנסים לאדמין של האתר ובונים פופאפ חדש
- שימו לב שהפופאפ מורכב מכותרת ראשית שקראנו לה: "WhatsApp Chat"
- טופס עם שדה אחד או שניים (חובה שדה של טלפון)
- אזור של קוד HTML
- כפתור שליחה עם הנעה לפעולה בשם: "התחל שיחת וואטסאפ"
- להגדיר את הטופס ID בשם: whatsapp_form
- לפתוח בפעולות אחרי שליחה את האפשרות של – פופאפ
- בוחרים בשם של הפופאפ שבנינו "whatsapp"
- בפעולות אחרי שליחה לבחור סגור פופאפ
- עוד בפעולות אחרי שליחה לבחור בהפנית Url ואז לשים קישור של הוואטסאפ שלכם לדוגמה: https://wa.me/97254XXXXXXX
- בוחרים את הכפתור של הוואטסאפ ובמקום להזין שם את הקישור אנחנו בוחרים באפשרות של פתח פופאפ.
כמה דברים לשימושכם בצורה קלה ונוחה:
- צבע רקע כותרת ראשית: #215C54
- צבע כפתור טופס: #59CE72
- רקע של וואטסאפ מצורף – מוזמנים לשמור ולהוריד
- קוד להטמעה מצורף גם לשימושכם – רק שנו את מספר הוואטסאפ שלכם
הקוד נועד כדי להעביר איוונט לאחר שליחת הטופס לגוגל אנליטיקס, לאחר ביצוע שליחת הודעה יתקבל אירוע יחודי בשם שהגדרנו "send_whatsapp" ואותו נגדיר כהמרה בגוגל אנליטיקס 4 או שנייבא את ההמרה הזו למערכת של גוגל אדס.
שיטה זו יותר מדויקת מהשיטה של הקלקה על כפתור וואטסאפ, אבל מצריכה תפעול ובנייה של הטופס הזה באתרי וורדפרס.
סיכום של מה שביצענו בשיטה הזו:
בנינו טופס באלמטור מסוג פופאפ – כלומר רק ע"י לחיצה על כפתור מסויים (כפתור הוואטסאפ במקרה שלנו) יפתח פופאפ עם טופס לאיסוף לידים בצבעים של הודעות וואטסאפ שלאחר השארת הפרטים של המתעניין יהיה הפניה ישירה אל הוואטסאפ שלכם. בעצם זו תחנת ביניים בין האתר לבין הוואטסאפ לאיסוף לידים, לאחר השארת הפרטים ישלח לכם גם הודעה במייל על זה וגם אירוע לגוגל אנליטיקס 4 למדידה.
זכרו: לא בטוח שאותו גולש ישלח לבסוף הודעה, ההסתברות גבוהה שכן ישלח לבסוף (בהנחה שהוא אכן מילא את הפרטים שלו בטופס). אנחנו ממליצים של שימוש בשיטה זו כי היא יותר מדויקת ומתאימה לתחומים של עסקים נותני שירות / קורסים וכדומה.
שימוש בתוספים של וואטסאפ
בשיטה שבה משתמשים בתוספים יעודיים של הודעות וואטסאפ בעצם נהנים בקלות מכפתור צף וכל מה שנותר לכם זה לעדכן מיקום של כפתור ואת מספר הוואטסאפ שלכם.
יתרון: שיטה זו לקבלת הודעות מאוד קלה ונוחה ולא מצריכה ידע מקדים.
חסרון: ברוב המוחלט של התוספים הללו האפשרות למעקב של ההודעות כרוכה בתשלום חודשי או שנתי שיכול להגיע לעשרות דולרים (בין 50-80 דולר בשנה).
חסרון נוסף, בשימוש בתוספים לא ניתן לבצע מדידה של הקלקה על כפתור מכיוון שמדובר בפונקציה שמפעילה את הכפתור וואטסאפ ואין באמת כתובת Url שניתן למדוד.
גם בשיטה של האיסוף לידים לא ניתן ליישם על התוספים כיוון שהתוסף הוא כמו מערכת סגורה ולא ניתן ליישם עליה דברים נוספים. לכן השימוש בתוספים יהיה טוב למדידה ומעקב אחרי הודעות וואטסאפ רק אם משלמים על האפשרויות פרימיום של התוסף.
רשימת תוספים וואטסאפ מומלצים לאתרי וורדפרס:
כל התוספים המוזכרים מאוד מומלצים והם די דומים בתפעול שלהם מומלץ להוריד ולהתקין ולבחור את התוסף שאהבתם יותר. במדיה ומעוניינים למדוד פניות של הודעות תבצעו השוואה במחירים של אפשרויות הפרימיום של התוספים.
אנחנו בחרנו לעבוד עם Chaty באתר שלנו.
Chaty
Click to chat
WP Chat App
תקציר סיכום של מעקב אחר הודעות וואטסאפ
מעקב אחרי הודעות וואטסאפ קריטי עבור תחומים שונים של עסקים בדגש על עסקים שמריצים קמפיינים ממומנים ומעוניינים למדוד את כל התנועה לאתר במיוחד גם באופליין, לעשות הצלבה ולהבין את מקורות התנועה והפניות אליכם לעסק.
קיימים מס' שיטות מדידה, לכל אחת יש את היתרונות ואת החסרונות שלה וצריך לבצע חשיבה והתייעצות עם אנשי השיווק מה הכי נכון לעסק שלכם.
מקווים שהצלחנו במדריך זה להבהיר לכם את כל הדרכים הקלות לניתור ומדידה של שליחת הודעות ואטסאפ. כמובן שניתן להסתייע באפשרויות מתקדמות מאוד כמו מערכות CRM ואוטומציות – זה תלוי בתקציב שמעוניינים להשקיע על מדידת תנועה דרך הודעות וואטסאפ.
התוכן במדריך נכתב ע"י המומחים של אוטוריטי דיגיטל במטרה לעזור לכם למדוד טוב יותר את הביצועים של האתר והקמפיינים שלכם. צריכים עזרה במעקב אחרי הודעות וואטסאפ דברו איתנו! שלחו לנו וואטסאפ 🙂