תובנות

צ'ק ליסט לקידום אתרים אורגני

הדרך הנכונה ביותר להתחיל כל פרוייקט קידום אורגני מתחיל במילוי צ'ק ליסט לקידום אתרים אורגני SEO!
עבודה עם רשימת נושאים מסודרת מבטיחה כניסה חלקה ונכונה לתהליך הקידום, הבנה עמוקה היכן האתר נמצא מבחינת הפן הטכני שלו לצד הבנה עמוקה בגורמים נוספים ובתחום כולו.

מילוי הצ'ק ליסט יבטיח לפרוייקט שלכם בסיס מאוד מוצלח שאף עשוי לקצר את משך זמן התקדמות הביטויים. אנחנו מאמינים שכל לקוח שנכנס לתהליך קידום מחויב לסיים את הצ'ק ליסט בחודש-חודשיים הראשונים שלו לקידום עוד בטרם מייצרים תכנים וקישורים חדשים! 

חילקנו את הצ'ק לסיט לקידום אתרים ל- חלקים מרכזיים:

  • מחקר ואסטרטגיה
  • פעולות Onsite
  • פעולות טכניות
 
✨ מעוניינים לשמוע עוד על שירות קידום אורגני SEO באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!

תוכן עניינים לצ'ק ליסט לקידום אתרים

מחקר ואסטרטגיה

1. שיחה עם הלקוח – שיחה עם הלקוח מבטיחה לכם הבנה בסיסית מה הלקוח עושה, כמה שנים הוא בתחום, מה עבד לו טוב ומה פחות,   האם עשה קידום אורגני לפני כן, במה הוא מעוניין להתמקד ומה רווחי לו, מי הם המתחרים שלו ועוד. וכל זה במטרה להתמקד בנושאים הנכונים!

2. גישה לנכסים דיגיטליים – קבלת גישה מהלקוח (אם אין אז מקימים) על כול הנכסים הדיגיטליים שעשויים לשמש אותנו לקידום אורגני (Search Console, גוגל אנליטיקס 4, גוגל תג מנג'ר, גוגל לעסק שלי, גישה לאדמין האתר, גישה לשרת.

3.מחקר תחום ומתחרים – ניגשים לגוגל ומחפשים אחר התחום של הלקוח מבינים מי הם המתחרים ומה הם בחרו להתמקד בו. דבר נוסף חייב לשים לב כיצד גוגל מתייחס לשאילתא שלכם ואילו תוצאות הוא מציג לכל שאילתא. ההבנה הזו עושה פלאים וגורמת לנו להבין טוב יותר את זירת התחום והמתחרים בשוק.

4. מחקר מילות מפתח – מבצעים חקירה יסודית של כל הביטויים הרלוונטיים ללקוח (אם אנחנו לא בטוחים מוטב להתייעץ עם הלקוח ולא לוותר על אף ביטוי) לסדר את הביטויים לפי נושאים עיקריים ומשניים.

5. סידור ותכנון עץ אתר – מסדרים את הדפים באתר לפי מה שחשוב ללקוח בתפריטים השונים באתר: תפריט ראשי, תפריט פוטר, תפריט צד.

6. מעבר עם הלקוח ואישור – אחרי שחקרנו את התחום למדנו על המתחרים, ביצענו מחקר מילים + סידרנו את התפריטים מחדש חובה לקבוע עם הלקוח ולאשר מולו את התוכנית. הרבה פעמים לקוחות כשהם רואים את כל התמונה המלאה יודעים הכי טוב למקד אותנו מה נכון עבורם – במיוחד בתחילת קידום ובמיוחד אם מעולם לא עברו תהליך קידום.

7. מחקר קישורים נכנסים – חובה לעבוד עם כלים שמסייעים לנו להבין האם יש ללקוח שלנו קישורים נכנסים לאתר ואם כן, כמה ומאילו דומיינים. במידה ויש קישורים מזיקים מאתרים לא רלוונטיים או אתרים זדוניים (הימורים, נשק, פורנו וכו') נרצה להתנער מהם. במידה והאתר ללא קישורים נכנסים בכלל מוטב לנו לדעת זאת טרם התחלת עבודה שוטפת על הלקוח.

8. מעקב אחרי התקדמות מילות מפתח – לאחר שבחרנו מילות מפתח נזין את המילים בתוכנת התקדמות ביטויים במטרה לעקוב באופן יומי אחר ההתקדמות של כל ביטוי וביטוי. אם יש ללקוח 100 מילים אפשר לצמצם ולהזין ביטויים עם נפח חיפוש גדול יותר / נכונים יותר.

9. דוח אפס התחלתי – דוח התחלתי בו נציג ללקוח את המיקום של הביטויים נכון להתחלת הפרוייקט טרם ביצענו פעולה אחת בתוך האתר לצד כמות הקישורים הנכנסים לאתר. זהו למעשה דוח סיכום התחלתי של הפרוייקט – חובה!

10. הכנת תיקייה מסודרת – הכנה של תיקיה מסודרת עם תמונות, סיסמאות, דוחות, סיכומים, חשבוניות, הסכם עבודה ועוד – והכל במקום אחד מסודר. אל תבנו על זה שהלקוחות מסודרים תהיו אתם מסודרים.

פעולות אופטימיזציה בתוך האתר Onsite 

1. תגיות מטא (Meta tags) – מעבר עמוד אחר עמוד ומגדירים את תגיות המטא שהם הכותרות והתיאורים של כל עמוד בהתאם לצרכי הקידום ולמחקר מילות מפתח שביצענו. לוודא שיש לנו גם את הביטוי המרכזי וגם את שם המותג שלנו בכותרות גם בתיאורים וגם בעמודים כליים כמו אודות, צור קשר, השירותים שלנו ועוד.

2. היררכיית כותרות – לוודא שבכל עמוד יש היררכיה נכונה כלומר שכותרת H1 היא הראשונה בעמוד ושהיא מופיעה פעם אחת ולא כמה פעמים. ושאחרי יהיו כותרות משנה בסדר הנכון להם H2, H3 וכו'.

3. ספריית מדיה –נכנסים לספריית המדיה של האתר ודואגים להגדיר תגיות ALT (תגית תמונה אלטרנטיבית) שתכיל את הביטויים הרלוונטיים שלנו לקידום.

4. לוגו + פבאייקון – לוודא שגם הלוגו וגם האייקון אתר שלנו מוגדרים עם תגית ALT.

5. צפיפות מילות מפתח – לוודא שיש לנו כמות ביטויים נכונה למיקוד בכל עמוד, ולהימנע מדחיסת ביטויים בכוח – חשוב לשמור על טבעיות הביטויים בתוכן.

6. קישורים פנימיים – לוודא שיש קישורים פנימיים באתר בבלוג ובעמודים נוספים. קישורים פנימיים מסייעים לגוגל להבין טוב יותר את העמודים החשובים לקידום אורגני של האתר.

7. קישורים יוצאים מהאתר – לוודא שבתור התחלה במיוחד אין קישורים יוצרים מהאתר לאתרים אחרים. ואם יש צורך אז לוודא שהקישור מוגדר עם תגית nofollow.

8. בניית תפריט קישורים – אחד הדברים החשובים לקידום אורגני של האתר הוא בנייה של תפריט פוטר קישורים נכון ותפריט צד בנוסף לתפריט הראשי הקיים באתר. תפריטים אלו יכילו את כל העמודים החשובים לנו לקידום.

9. רשתות חברתיות – לדאוג שיש לנו קישורים לרשתות החברתיות שלנו כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טיקטוק, יוטיוב וכו'. 

10. תוכן מועתק / משוכפל – לבדוק בכלים שונים ולהריץ בדיקה שאין לנו באתר תוכן שמועתק או נמצא דומה באתרים אחרים ברשת. האתר חייב להיות עם תוכן יחודי רק לו.

11. תגית קנוניקל – חייב לוודא שמוגר לנו באופן נכון תגית קנוניקל שמטרתה לכוון את הבוטים של גוגל לעמוד עם התוכן הרלוונטי באתר. מומלץ מאוד בעמודים עם דפדוף או בקטגוריות עם הרבה מוצרים.

פעולות טכניות

1. חיבור באתר ל Search Console (כלי מנהל האתרים של גוגל) – מקשרים את דומיין האתר לכלי של גוגל במטרה לנהל את כל מה שקשור לתפקוד האתר.

2. מפת אתר – הגשת מפת אתר sitemap.xml בכלי ניהול אתרים של גוגל

3. קובץ רובוטס – בדיקה שיש קובץ רובוטס תקין ושאין חסימה לזחלני סריקה של גוגל.

4. מהירות אתר – בדיקה בכלי של גוגל אחר ציון מהירות האתר בניידים ובמחשבים. במידה והציון נמוך יש לערב מתכנת לשם טיפול בצד הטכני לשיפור הציון.

5. לחבר גוגל אנליטיקס 4 – לחבר את האתר לגוגל אנליטיקס 4 ולבצע הגדרה נכונה ויסודית של הכלי.

6. תקינות טפסים / סליקה – לוודא שכל הטפסים תקינים והלידים מתקבלים אצל הלקוח + לבצע סליקה ורכישה של מוצרים במטרה לבחון את תקינות האתר.

7. הגדרת מעקב המרות – לבצע הגדרת מעקבי המרות בגוגל אנליטיקס 4 כמו: לידים, שיחות, רכישות וכו'.

8. הפניית דומיין – לוודא שיש לדומיין הפנייה ל WWW על כל העמודים באתר. יש דומיינים ללא ה- WWW וצריך לוודא שיש הפניה נכונה לכתובת דומיין. שלא יהיה מצב שבו ניתן להגיע לעמודים באתר עם WWW ולחלקם בלי.

9. תעודת SSL – לוודא שלכתובת הדומיין שלנו יש תעודת אבטחת SSL כלומר HTTPS ולא HTTP (שהיא כתובת לא מאובטחת). במידה ואין יש לפנות אל חברת האחסון של האתר והם ידעו לטפל בזה!

10. אינדוקס אתר – שליחת עמודים ראשיים לסריקה בגוגל search console עד לקבלת אישור שנשלח לסריקה (מותר עד 10 עמודים ביום לסריקה).

11. רישום באינדקסים – מומלץ לרשום את האתר לכמה אינדקסים ראשיים איכות על פני כמות. אם בעבר לאינדקסים היה משקל רב על הקידום עתה זה פחות אבל עדיין מומלץ לרשום לאינדקסים מוכרים כמו: איזי, דפי זהב וכו'.

12. גוגל לעסק שלי – הקמת פרופיל גוגל לעסק שלי ואם יש לטפח אותו ממש כמו רשת חברתית ולמלא אחר כל הדברים שניתן.

מעבר לקידום אורגני רציף

לאחר שסיימנו לטפל בכל הצ'ק ליסט לקידום אתרים באופן מלא, מומלץ לגשת ולבצע תכנון קדימה של הקידום. זה אומר להקים עמודים / פוסטים / קטגוריות חדשות באתר בהתאם לצרכי הלקוח ובהתאם לצרכי הקידום ולכל עמוד חדש כזה לבצע אופטימיזציה מלאה. בנוסף להגדיל את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר בהלימה.

אנחנו ממליצים לסיים את הצ'ק ליסט של הקידום בחודש-חודשיים הראשונים לקבלת הלקוח (תלוי בגודל האתר ובכמות העמודים בו) ורק לאחר מכן להתפנות ולבנות תוכנית עבודה קדימה לקידום.

מכיוון שהקידום האורגני SEO הוא תהליך איטי מומלץ לבנות תוכניות עבודה רבעוניות / חצי שנתיות במטרה להזין את האתר בכמות תוכן חדשה + כמות קישורים ממליצים חדשה על פני תקופה ולבחון את התקדמות הביטויים ואת העלייה בטראפיק של האתר מחודש לחודש.

 

✨ מעוניינים לשמוע עוד על קידום עסקים באינטרנט באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!

לקחת את השיווק צעד קדימה.

תובנות ומדריכים

תובנות וחדשות אחרונים שאתם חייבים להכיר

דילוג לתוכן