הגדרת מעקב המרות בקמפיינים או בגוגל אנליטיקס של הקלקות על טלפון הינה הגדרה בסיסית וחובה לבצע אותה לכל סוגי הלקוחות גם אם הפוקוס העיקרי של הלקוח הוא מכירות או לידים.
אחת הדרכים למדידה די בסיסית של המרות מסוג שיחות יכולה להתבצע באמצעות מדידת המרות של הקלקה על מס' הטלפון – מה שבפועל יעביר את הגולש מהאתר ישירות למצב התקשרות.
בלי שימוש במספרי טלפון וירטואליים לא ניתן באמת למדוד שיחות טלפון אמיתיות, ולכן הדרך שנותרה לנו היא מדידת הקלקות על מספרי הטלפון באתר.
איך מגדירים נכון המרה של הקלקה על טלפון במדריך הבא לפניכם, בהצלחה!
✨ מעוניינים לשמוע עוד על קידום עסקים באינטרנט באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!
תוכן עניינים למדידה ומעקב אחר הקלקות על טלפון
הגדרת מעקב על הקלקה בגוגל בתג מנג'ר
כדי להגדיר נכון הקלקה על כפתור הטלפון באתר שלכם עלינו לבצע הגדרה נכונה בגוגל תג מנג'ר וגם בגוגל אנליטיקס 4 ולאחר מכן ניתן להשתמש בהגדרה שביצענו בקמפיינים השונים בגוגל אדס או בפייסבוק.
אז לפני שאנחנו מתחילים ודאו שיש לכם חשבון גוגל תג מנג'ר וחשבון גוגל אנליטיקס וקדימה מתחילים!
לפני שמתחילים בתוך התג מנג'ר נכנסים אל לשונית Variables ומוסיפים עוד אפשרויות שלא פתוחות בתור התחלה.
סדר הפעולות הבא בהגדרה שלנו:
1. נכנסים ללשונית הטריגרים Triggers
2. לוחצים על יצירת טריגר חדש ב- NEW
3. בוחרים באפשרות של Just Links
4. ממלאים את כל השדות שסימנו בצילום מסך באדום
- שם הטריגר
- מסמנים את שני הצ'ק בוקסים
- באפשרות הראשונה בוחרים באפשרות: Click URL
- ואז בוחרים באפשרות של Matches RegEx
- ולבסוף מזינים בערך האחרון נקודה וכוכבית (.*)
- בוחרים באפשרות של Some link clicks
- בשדות הבאים שנפתחים יש לבחור מבין האפשרויות ב Click URL
- ואז לבחור באפשרות של contains
- ולבסוף להזין tel:
- לבסוף מבצעים שמירה Save
5. מגדירים תג חדש ולחצים על New
6. בוחרים באפשרות של גוגל אנליטיקס
7. מעדכנים את הערכים בדיוק כמו שצילום מסך שלפניכם
- נותנים שם להמרה (אנחנו בחרנו ב GA4 – Click to call Event)
- מזינים את ה ID של הגוגל אנליטיקס
- נותנים שם להמרה רק באנגלית וללא מרווחים אנחנו ממליצים על השם click_to_call
- בוחרים לבסוף בטריגר שיצרנו קודם לכן של Click to call
- מבצעים שמירה Save
זהו השלב המורכב ביותר בהגדרת המרות על הקלקה על הטלפון אם הגעתם עד לכאן מעולה! אם קצת הסתבכתם חזרו על הסעיפים שוב או צרו איתנו קשר נשמח לעזור לכם :).
הגדרת מעקב על הקלקה בגוגל אנליטיקס 4
בתוך הממשק של גוגל אנליטיקס 4 אנחנו נדרשים לייצר אירוע מרכזי (זה השם החדש להמרות) חדש עם אותו השם בדיוק בו השתמשנו בשלב של ההגדרה בתג מנג'ר (לא צריך לחזור אחורה מזכירים לכם: click_to_call).
השלבים הבאים בגוגל אנליטיקס הם די פשוטים:
1. נכנסים לחשבון גוגל אנליטיקס 4 שלכם
2. לוחצים למטה בצד על גלגל השיניים (ניהול)
3. בוחרים באפשרויות תצוגת נתונים ב "אירועים מרכזיים"
4. מייצרים אירוע חדש
5. נותנים לו את אותו השם בדיוק כמו שהגדרנו בתג מנג'ר
6. מבצעים שמירה
בדיקות תקינות להמרה על הקלקה על טלפון
בכדי לבחון האם ביצענו את כל ההגדרות של ההמרה על הקלקה על טלפון כמו שצריך, עלינו להיכנס לדוחות בזמן אמת בגוגל אנליטיקס ובמקביל להיכנס דרך גלישה בסתר או חלון חדש לאתר שלנו וללחוץ על כפתור הטלפון.
לאחר מס' שניות אמור לקפוץ לנו ההמרה החדשה באזור ההמרות שמתרחשות בזמן אמת. אם קפצה לכם ההמרה בזמן אמת הצלחתם להגדיר כמו שצריך את ההמרה על הקלקה על טלפון!
תוכלו לייבא את ההמרה לקמפיינים בגוגל אדס למדידת קליקים על טלפון.
הגדרה על הקלקה אחת בכל סשן
פעולה נוספת חשובה להגדרה וזהו מבטיחים שסיימנו. מכיוון שההגדרה על ההמרה על הקלקה על טלפון הוא בכל פעם שמישהו לוחץ אל כפתור הטלפון, אנחנו רוצים למדוד כך שגוגל אנליטיקס יספור את ההמרה, לא על כל הקלקה על הטלפון אלא על הקלקה אחת לגולש בכל סשיין. כדי שלא נקבל מצב שגולש לחץ כמה פעמים על כפתור הטלפון ויספרו לנו כמה וכמה המרות.
איך עושים את זה? פשוט מאוד!
חוזרים בגוגל אנליטיקס אל אזור האירועים המרכזיים, לוחצים על 3 הנקודות ליד ההמרה של ההקלקה על הטלפון ובוחרים בשינוי שיטת הספירה – לפי פעם אחת בכל סשן.
כך תבטיחו שגולש שנכנס לאתר שלכם ולחץ כמה פעמים על כפתור הטלפון, יספר רק פעם אחת ולא "ילכלך" את כמות ההמרות.
זהו סיימנו את ההדרכה שיהיה בהצלחה ואנחנו ומאחלים לכם שפע של המרות והקלקות על הטלפון…