מדריכים

חיבור לגוגל תג מנג'ר

הגדרת גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) באתרים הוא חובה! זה כלי מאוד שימושי דרכו ניתן לרכז את כל התגים באתר במקום אחד.

גוגל תג מנג'ר זהו כלי של גוגל דרכו ניתן להטמיע סקריפטים ומעקבי המרות מבלי להתעסק עם קוד בכלל. ישנם מקרים בעיקר עם אתרים עם קוד סגור כמו שופיפיי, קונימבו ועוד שצריך להטמיע פעם אחת את הקוד של גוגל תג מנג'ר בקוד האתר עצמו בעצמכם או באמצעות מתכנת וזהו שאר השליטה על הטמעות סקריפטים ומעקבי המרות הופכים לפשוטים ונוחים יותר והכל בממשק אחד.

איך מגדירים נכון את גוגל תג מנג'ר באתר במדריך הבא שלפניכם, בהצלחה!

 

✨ מעוניינים לשמוע עוד על קידום עסקים באינטרנט באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!

תוכן עניינים לחיבור האתר לגוגל תג מנג'ר

מה זה גוגל תג מנג'ר?

גוגל תג מנג'ר Google Tag Manager (GTM) הוא כלי לניהול תגים בהגדרתו, זהו כלי חינמי שמיועד לנהל ולעקוב אחר תגיות באתר בצורה קלה ונוחה. הטמעת גוגל תג מנג'ר באתר הוא צעד משמעותי שיכול לשפר את יכולת הניהול, הניתוח והשיווק הדיגיטלי של האתר. 

למה חשוב להטמיע תג מנג'ר באתר?

1. חיסכון בזמן:

לפני שהיה תג מנג'ר, כל שינוי בתגיות דרש עריכה ישירה של קוד האתר, מה שדרש מעורבות של מתכנתים והאריך תהליכים. גוגל תג מנג'ר מאפשר לבעלי אתרים ומנהלי שיווק לבצע שינויים בצורה עצמאית, מהירה וללא תלות בצוותי פיתוח.

2. ניהול תגיות באופן מסודר:

במקום להתמודד עם קטעי קוד מפוזרים ברחבי האתר, תג מנג'ר מרכז את כל התגיות במקום אחד. זה מפשט את תהליך הניהול ומונע שגיאות שעלולות להתרחש בעת הטמעת קודים באופן ידני.

3. שיפור מהירות האתר:

כאשר משתמשים בגוגל תג מנג'ר, כל התגיות נטענות בצורה אופטימלית דרך כלי אחד. הדבר מפחית את העומס על האתר ומשפר את זמן הטעינה שלו, מה שמשפיע לטובה על חוויית המשתמש ודירוג האתר במנועי החיפוש.

4. מעקב מתקדם:

תג מנג'ר מאפשר להגדיר מעקב מתקדם אחר פעולות משתמשים באתר, כמו לחיצות על כפתורים, צפייה בסרטונים, מילוי טפסים ועוד. הנתונים הללו קריטיים להבנת התנהגות המשתמשים ולשיפור האתר בהתאם לצרכים שלהם.

5. תמיכה בכלים מרובים:

תג מנג'ר תומך במגוון רחב של כלים ופלטפורמות, כמו: גוגל אדס, גוגל אנליטיקס, Facebook Pixel, Hotjar ועוד. הוא מאפשר לנהל את כל התגיות הללו ממקום אחד ולשלב בין הנתונים בצורה חכמה.

6. שיפור האבטחה:

שימוש בגוגל תג מנג'ר מצמצם את הסיכוי לשגיאות קוד ואבטחה שעלולות להתרחש בעת הטמעה ידנית של תגיות. בנוסף, הכלי כולל אפשרויות תצוגה מקדימה ובדיקות (דיבאג), שמאפשרות לוודא שהתגיות פועלות בצורה תקינה לפני שהן עולות לאוויר.

פתיחת משתמש בגוגל תג מנג'ר

על מנת להטמיע את גוגל תג מנג'ר יש ליצור חשבון חדש משלכם או ללקוחות שלכם בממשק של גוגל תג מנג'ר. לאחר מכן יש לבצע הגדרות ראשוניות ומשם הכל פשוט וקל.

מבחינת שלבים:

  1. מחפשים בגוגל אחר "גוגל תג מנג'ר" ונכנסים לחשבון
  2. יוצרים חשבון חדש – חשוב לשים לב ליצור חשבון לכל לקוח ולא קונטיינר
  3. מציינים את שם החשבון
  4. בוחרים בישראל ומסמנים את הצ'ק בוקס ליד
  5. מזינים את כתובת האתר
  6. בוחרים באפשרות של אתר WEB
  7. יוצרים חשבון חדש
  8. לאחר שיצרנו חשבון חדש קיבלנו את הקוד של גוגל תג מנג'ר שאותו יש להטמיע בקוד הראשי באתר
חיבור האתר לגוגל תג מנג'ר
מחפשים בגוגל אחר "גוגל תג מנג'ר"
חיבור האתר לגוגל תג מנג'ר
יוצרים חשבון חדש
חיבור האתר לגוגל תג מנג'ר
לאחר שיצרנו את החשבון קיבלנו את הקוד להטמעה של גוגל תג מנג'ר

הטמעת קוד של גוגל תג מנג'ר

כדי להטמיע את הקוד של גוגל תג מנג'ר צריך להשתמש בתוספים יעודיים, או שישנם אתרים שכבר יש להם אזור יחודי של גוגל תג מנג'ר ושם צריך להזין רק את ה ID של הקוד שלכם שמתחיל ב- GTM-XXXXXXX.

במידה ויש צורך להטמיע את כל הסקריפט של גוגל יש לעשות זאת בתחילת תגית ההאדר head ועוד תגית בתחילת ה body.

מבחינת שלבים:

  1. לוחצים על ה ID של התג החדש שיצרנו (מופיע בחלק העליון בצבע כחול)
  2. תפתח חלונית פופאפ ובה 2 סקריפטים להטמעה בשני אזורים שונים בקוד באתר
  3. לאחר ההטמעה מזינים את כתובת האתר ומבצעים בדיקה Test

 

לשימוש חופשי: לנוחותכם 2 הסקריפטים של גוגל תג מנג'ר לשימושכם (רק לעדכן כמובן את הקוד ID) הראשון בחלק של ה head והקוד השני תחתיו עבור אזור ה body.

				
					<!-- Google Tag Manager -->
<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start':
new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],
j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src=
'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);
})(window,document,'script','dataLayer','GTM-XXXXXXX');</script>
<!-- End Google Tag Manager -->
				
			
				
					<!-- Google Tag Manager (noscript) -->
<noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-XXXXXX"
height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript>
<!-- End Google Tag Manager (noscript) -->
				
			

תוסף וורדפרס לגוגל תג מנג'ר

באתרים המבוססים וורדפרס אנחנו ממליצים על הורדה והתקנה של תוסף המיועד להטמעה של גוגל תג מנג'ר. לתוסף קוראים GTM4WP (מחפשים בתוספים: google tag manager)

מבחינת שלבים:

  1. מורידים ומתקינים את התוסף באתר
  2. בתפריט צד של הוורדפרס בהגדרות >> google tag manager
  3. ממלאים את ה ID של התג מנג'ר שלכם
  4. מבצעים שמירה) שימו לב שהקונטיינר יהיה מסומן ככבוי, יש לסמן כמופעל ולשמור שוב).
מעקב המרות אחרי רכישות באתר
חיבור האתר לגוגל תג מנג'ר

הגדרת גוגל בתג מנג'ר באתרי שופיפיי

באתרים מסוג שופיפיי, עליכם לבצע הטמעה של הסקריפט של גוגל תג מנג'ר בקוד של האתר. אם אתם לא מכירים את מערכת הקוד של שופיפיי אנחנו ממליצים להיעזר במתכנת על מנת לא לפגוע באתר.

מבחינת שלבים בתוך שופיפיי:

  1. נכנסים לאתר Preference
  2. בתבנית לוחצים על עריכת קוד
  3. מחפשים אחר קובץ Liquid
  4. בתוך הקוד מחפשים את פתיחת תגית ה- head
  5. מתחתיה מטמיעים את הסקריפט הראשון המיועד לאזור הזה
  6. מחפשים אחר פתיחת תגית body
  7. תחתיה מטמיעים את הסקריפט המיועד לאזור זה
  8. מבצעים שמירה

הגדרת מעקבי המרות דרך גוגל תג מנג'ר

לאחר שהבנתם והטמעתם את גוגל תג מנג'ר באתר עליכם לבצע פעולות שונות של יצירת תגיות למעקב אחר המרות שונות, באתר שלנו תמצאו מגוון מדריכים מסודרים לשימושכם על מנת להיות הכי טובים והכי מדוייקים!

  1. מעקב המרות אחרי השארת טפסי לידים באתר
  2. מעקב המרות אחרי קליקים על טלפון
  3. מעקב המרות אחרי קליקים על וואטסאפ
  4. מעקב המרות אחרי רכישות באתר

בהצלחה!

 
✨ מעוניינים לשמוע עוד על שירות קידום אורגני SEO באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!

לקחת את השיווק צעד קדימה.

תובנות ומדריכים

תובנות וחדשות אחרונים שאתם חייבים להכיר

דילוג לתוכן