מדריכים

חיבור לגוגל מרצ'נט סנטר

הגדרת מעקב המרות בקמפיינים או בגוגל אנליטיקס אחרי רכישות באתר, היא ההגדרה החשובה ביותר עבור כל חנות מכירות אונליין.

למעשה כל חנות מכירות אינטרנטית לא משנה באיזו פלטפורמה חייבת בהגדרה נכונה של מעקבי המרות אחרי רכישות ושידור הנתונים לגוגל אנליטיקס 4 ולקמפיינים בגוגל. כדי שכל רכישה תיספר בגוגל אנליטיקס כמו שצריך יש לבצע מספר פעולות הגדרה ולבצע מעקב שכל רכישה נספרת עם הסכום המדויק שלה.

איך מגדירים נכון המרה אחר כל רכישה עם ערך דינמי באתר במדריך הבא שלפניכם, בהצלחה!

 

✨ מעוניינים לשמוע עוד על קידום עסקים באינטרנט באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!

תוכן עניינים לחיבור האתר לגוגל תג מנג'ר

תוסף ייעודי לאתרי וורדפרס למדידת רכישות

באתרים המבוססים וורדפרס אנחנו ממליצים על הורדה והתקנה של תוסף המיועד להטמעה של גוגל תג מנג'ר – תוסף מאוד פופולרי שבעצם יודע להעביר את כל הנתונים שיש לחנות האינטרנטית שלכם ישירות לגוגל אנליטיקס בכמה קליקים.

לתוסף קוראים GTM4WP (מחפשים בתוספים: google tag manager)

מבחינת שלבים:

  1. מורידים ומתקינים את התוסף באתר
  2. בתפריט צד של הוורדפרס בהגדרות >> google tag manager
  3. ממלאים את ה ID של התג מנג'ר שלכם
  4. מבצעים שמירה) שימו לב שהקונטיינר יהיה מסומן ככבוי, יש לסמן כמופעל ולשמור שוב).
  5. בלשונית של אינטגרציה >> ווקומרס >> מסמנים את הצ'ק בוקס של האיקומרס

הגדרת מעקב אחר רכישה בגוגל בתג מנג'ר

אחרי שהורדנו את התוסף באתר שלנו והפעלנו את האופציה של מעקב רכישות, בכל רכישה ישלחו כל הנתונים לגוגל תג מנג'ר וכעת אנחנו נבנה את ההמרה בתוך תג מנג'ר.

מבחינת שלבים בגוגל תג מנג'ר:

  1. מייצרים טריגר חדש
  2. מגדירים אירוע מותאם אישית – Custom Event
  3. נותנים לו שם מדוייק של – purchase
  4. מסמנים את הצ'ק בוקס – Use regex matching
  5. מבצעים שמירה

לאחר שסיימנו להגדיר את הטריגר של אירוע רכישה, אנחנו נקים את ההגדרה של רכישה עבור גוגל אנליטיקס. כברירת מחדל לגוגל אנליטיקס יש המרה מובנית של רכישה שנקראת purchase ולכן כל שעלינו לעשות זה לבנות תג חדש עבור גוגל אנליטיקס 4 ולהגדיר:

  • יוצרים תג חדש
  • בוחרים בגוגל אנליטיקס GA4 אירוע חדש
  • מזינים את הקוד של האנליטיקס שלכם G-XXXXXXXX
  • בשם האירוע (Event Name) – אנחנו מעדיפים לכתוב בלי רווחים purchase
  • לאחר מכן בוחרים בטריגר שהקמנו בסעיף הקודם של custom event
  • בהגדרות נוספות (More settings) >> Ecommerce >> מסמנים את הצ'ק בוקס של Send Ecommerce Data>> לפי המקור של Data Layer
  • מבצעים שמירה
מעקב המרות אחר הקלקות על כפתור טלפון
*בחירה בתג של גוגל אנליטיקס למדידת אירועים

הגדרת מעקב רכישות בגוגל אנליטיקס 4

כפי שציינו מקודם בגוגל אנליטיקס 4 יש המרה מובנית של רכישה purchase ולכן אין צורך לבצע הגדרות נוספות בתוך גוגל אנליטיקס. כל שעליכם לעשות זה לבצע רכישות ולוודא שהרכישה אכן נספרת עם הערך הדינמי.

שימו לב, כל רכישה שמבצעים תעביר את הדאטה לגוגל אנליטקיס עד 24 שעות ולא באופן מיידי, ניתן לבדוק בזמן אמת!

בדיקות תקינות להמרה על רכישה באתר

בכדי לבחון האם ביצענו את כל ההגדרות של ההמרה על רכישה כמו שצריך, עליכם לבצע רכישה. הרבה מהניסיונות שמבצעים הוא על מוצר שמקימים בעלות של 1 ₪, אנחנו ממליצים להיכנס להגדרות של הווקומרס >> תשלומים >> מזומן לשליח – בעצם לפתוח את האופציה של מזומן לשליח ואז לבצע רכישות שונות בסכומים שונים וכמה סוגים של מוצרים ביחד כדי לבדוק שכל הרכישות מכל הסוגים אכן יספרו בתוך גוגל אנליטיקס.

הגדרת מעקב המרות רכישה באתרים שאינם וורדפרס

באתרים שאינם וורדפרס ששם אין לנו אפשרות להוריד תוסף כפי שמוזכר קודם לכן, יש לבצע פעולה מעט שונה במטרה לאתר את האירוע הייחודי הזה שנורה לאחר רכישה.

לבעלי חנויות אינטרנטיות של שופיפיי בנינו מדריך ייעודי ומאוד שימושי לנוחותכם להגדרה של מעקב המרות אחרי רכישה (היכנסו למדריך מעקב המרות רכישה לאתרי שופיפיי).

דרך אחרת – היא פשוט לבקש ממתכנת שאחראי על האתר להוסיף בקוד אחרי רכישה אירוע ייחודי בשם purchase ואז לאחר כל רכישה יהיה לנו את הנתונים באנליטיקס, במידה ואין באפשרותנו לבצע זאת נפעל בדרך אחרת.

איך עושים את זה?

  1. מתקינים גוגל תג מנג'ר באתר – חובה!
  2. מפעילים את ה Debug mode
  3. מבצעים רכישה דרך החלון של הדיבאג
  4. חלונית התנועות והפעולות של גוגל תג מנג'ר אמור לקפוץ אירוע של הרכישה (בד"כ purchase / conversion וכדומה)
  5. לוחצים על האירוע הזה ועובדים לטאב של ה- Data Layer
  6. שם מזהים את האירוע של הרכישה דרך השרשור שבו הוא נמצא
  7. כשמוצאים את השרשור (לדוגמה יכול להופיע:   ecommerce.transaction.value) ואז משתמשים בשרשור הזה בהגדרה של הטריגר בהתאמה אישית כפי שעשינו בשלב הראשון – Custom Event.
  8. מבצעים שמירה
  9. מבצעים רכישה חדשה דרך הדיבאג ואם הכל נכון אמור להיות לנו אירוע חדש של רכישה.

זהו סיימנו את ההדרכה שיהיה בהצלחה ואנחנו ומאחלים לכם שפע של מכירות באתר…

 
✨ מעוניינים לשמוע עוד על שירות קידום אורגני SEO באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!

לקחת את השיווק צעד קדימה.

תובנות ומדריכים

תובנות וחדשות אחרונים שאתם חייבים להכיר

דילוג לתוכן