הגדרה וחיבור של גוגל מרצ'נט סנטר הוא חובה לכל בעל חנות אינטרנטית המעוניין לפרסם בגוגל (גוגל שופינג) ולהגדיל את היקף המכירות באתר.
גוגל מרצ'נט סנטר (Google Merchant Center) הוא כלי חיוני לעסקים המעוניינים להרחיב את החשיפה של המוצרים שלהם ולהגביר את המכירות, הן דרך מודעות בתשלום והן דרך תוצאות אורגניות. החיבור לכלי הוא צעד אסטרטגי שמאפשר ניהול חכם של קטלוג המוצרים ושיפור משמעותי בחוויית הלקוח.
איך מגדירים נכון את החשבון מרצ'נט סנטר באתר? במדריך הבא שלפניכם, בהצלחה!
✨ מעוניינים לשמוע עוד על קידום אתרי מכירות באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!
תוכן עניינים לחיבור האתר לגוגל מרצ'נט סנטר
מה זה גוגל מרצ'נט סנטר (Google Merchant Center)?
גוגל מרצ'נט סנטר (Google Merchant Center) הוא כלי חינמי של גוגל שמאפשר לבעלי חנויות אונליין להעלות ולנהל את המידע על המוצרים שלהם כך שיופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל, במודעות גוגל שופינג, ובפלטפורמות נוספות של גוגל. הכלי מיועד לחיבור בין המוצרים שלך לבין הלקוחות המחפשים אותם באינטרנט.
איך גוגל מרצ'נט סנטר עובד?
1. העלאת קטלוג מוצרים:
ניתן להעלות מידע על המוצרים (כגון שם, תיאור, מחיר, תמונה ומלאי) באמצעות קובץ פיד (Feed) בפורמט מתאים כמו XML או Google Sheets.
2. סנכרון עם חשבון גוגל אדס:
המרצ'נט סנטר משתלב עם גוגל אדס כדי ליצור קמפיינים חכמים לקידום מוצרים במודעות שופינג.
3. ניהול המידע על מוצרים:
ניתן לעדכן באופן קבוע את קטלוג המוצרים, כולל מלאי, מבצעים, ושינויים במחירים.
4. פלטפורמות נוספות:
המוצרים יכולים להופיע בתוצאות חיפוש אורגניות בגוגל ובממשקי קניות אחרים של גוגל.
למה גוגל מרצ'נט סנטר חשוב לחנויות אונליין?
1. חשיפה רחבה למוצרים:
הכלי מאפשר להציג את המוצרים שלך לקהל רחב המחפש פריטים דומים, לא רק במודעות בתשלום אלא גם בתוצאות אורגניות.
2. שיפור חוויית הלקוח:
לקוחות מקבלים מידע מדויק ומפורט על המוצרים שלך, כולל תמונות, מחירים וזמינות.
3. חיבור עם קמפיינים ממומנים:
שילוב בין גוגל מרצ'נט סנטר לגוגל אדס מאפשר יצירת מודעות קניות יעילות וממוקדות, עם תמונות ומחירים שמושכים יותר תשומת לב.
4. מעקב וביצועים:
הכלי מספק נתונים על קליקים, חשיפות, והמרות של המוצרים שלך, כך שניתן לנתח ולשפר את האסטרטגיה השיווקית.
5. תמיכה במבצעים ובדירוגים:
ניתן להוסיף מבצעים ודירוגים של מוצרים, המגבירים את האטרקטיביות שלהם בתוצאות החיפוש.
6. קידום אורגני במנועי החיפוש:
מוצרים שהוזנו בגוגל מרצ'נט סנטר עשויים להופיע גם בתוצאות החיפוש האורגניות, דבר שיכול להביא תנועה נוספת ללא עלות פרסום.
חיבור לגוגל מרצ'נט סנטר
על מנת להתחיל ליהנות מכל מה שיש למרצ'נט סנטר להציע לחנות אונליין שלכם, צריך להקים חשבון ולבצע מספר פעולות נוספות גם באתר שלכם וגם במערכת הפרסום של גוגל אדס ובגוגל אנליטיקס. זהו כלי שמתממשק עם כמה כלים וחשבונות נוספים ולא מסתיים רק בו.
מבחינת השלבים שיש לבצע:
- פותחים חשבון חדש בגוגל מרצ'נט סנטר
- מגדירים את כל ההגדרות הראשוניות שחובה להגדיר (מיקום, שם עסק, מדיניות משלוחים, אימות מפרסם, העלאת מוצרים ועוד)
- מייצרים חיבור מתוך הכלי לחשבון הגוגל אדס שלכם
- בתוך גוגל אנליטיקס מקשרים את החשבון מרצ'נט סנטר (ניתן לקשר גם בתוך הכלי של גוגל)
- מבצעים שמירה
- באתר מייצרים פיד מוצרים בפורמט XML – לרוב הפלטפורמות צריך לשם כך תוסף ייעודי (וורדפרס, שופיפיי, קונימבו ועוד). ישנם פלטפורמות של אתרים בקוד סגור ששם צריך לפנות לשירות בו האתר מתנהל ולבקש לקבל את הפיד.
- לאחר יצירת הפיד באתר, צריך להזין את הקישור הזה בגוגל מרצ'נט סנטר באזור ההעלאת המוצרים באמצעות קישור (שליפה מתוזמנת).
- לאחר כ 24-48 שעות המוצרים יאושרו ויעודכנו בתוך בכלי ויהיו מוכנים לשימוש

הצטרפות ראשונית
לאחר ההתחברות לחשבון גוגל מרצ'נט סנטר, צריך למלא את כל הפרטים הראשוניים וחובה לבצע זאת באופן מלא בלי לדלג על אף שלב כולל אימות מפרסם ואימות החנות.
הערה: לגבי העלאת מוצרים – רק על זה ניתן לדלג בשלב הראשוני מכיוון שצריך להקים פיד מוצרים דינמי. בהמשך המדריך נסביר כיצד יש לבנות אותו.

הוספת פרטי העסק
בלשונית של פרטי העסק צריך למלא את כל הפרטים הכוללים: שם איש קשר, כתובת מייל, כתובת אתר ועוד.
הערה: לגבי סמלי הלוגו – זה לא חובה אבל מומלץ מאוד.
הוספת מוצרים
בלשונית של מוצרים בוחרים באפשרות של הוספת קישורים מקובץ ושם מזינים את הקישור לקובץ מוצרים – פיד מוצרים בפורמט של XML.

חיבור מרצ'נט סנטר למוצרים אחרים של גוגל
כדי לחבר את המרצ'נט סנטר לגוגל אדס ולגול אנליטיקס בקלות נכנסים בחלק העליון בתוך חשבון המר'צנט סנטר לגלגל השיניים >> בוחרים בתוספים ואפליקציות ואז מגיעים לאזור שבו ניתן לקשר בקלות בין החשבון של המרצ'נט סנטר לגוגל אדס, לגוגל אנליטיקס ועוד.
הערה: ניתן לבצע את הקישור לחשבונות הללו גם דרך הממשק של גוגל אדס וגוגל אנליטיקס (עדיף לבצע את זה דרך הכלי של המרצ'נט סנטר).

יצירת פיד מוצרים באתר
כדי לייצר פיד מוצרים מומלץ להסתייע בתוספים שמיועדים לכך, גם אם זה עולה כסף מומלץ מאוד לרכוש תוספים איכותיים ושלא יהיו בעיות בעדכון המוצרים – זה קריטי מאוד בסופו של דבר להצלחת הפרסום הממומן בגוגל.
שימו לב: בהרבה מקרים ניתן לייצר פיד מוצרים שיכול לשמש גם עבור פרסום ממומן בפייסבוק! ולא רק בגוגל שופינג.
רשימת תוספים מומלצים לאתרי וורדפרס
עבור אתרי וורדפרס אנחנו ממליצים על התוספים הבאים:
-
Product Feed PRO
-
CTX Feed
לשניהם יש גרסה חינמית וגרסה בתשלום – מומלץ להתחיל בגרסה החינמית ולפי הצורך והאפשרויות לשדרג לגרסה בתשלום. מבחינת חיבור של התוסף זה מאוד פשוט מורידים ומפעילים את התוסף, ממלאים את הפרטים לפי מה צריך והתוסף מסתנכרן למוצרים בווקומרס ומייצר קובץ פיד מוצרים אותו מעתיקים ומדביקים בגוגל מרצ'נט סנטר באזור המוצרים.


רשימת תוספים מומלצים לאתרי שופיפיי
עבור אתרי שופיפיי יש את התוסף הראשי של גוגל שמייצר קישור באמצעות API ישירות לגוגל מרצ'נט סנטר – אנחנו לא ממליצים לעבוד איתו מכיוון שהוא כללי מידי ולא ניתן לבצע חלוקות משנה ולבצע שינויים בהתאם לצורך של הלקוח או הקמפיינים.
אנחנו ממליצים לרכוש תוסף בעלות חודשית של כ- 7 דולר:
AR: Google Shopping Feed Pro
לתוסף יש 14 ימי ניסיון והוא פשוט ונוח לעבודה ועובד נהדר במרצ'נט סנטר – מומלץ מאוד!

יצירת פיד לאתרים בפלטפורמות אחרות
עבור אתרים בפלטפורמות אחרות צריך לבדוק עם הניהול של האתר מהם הדרכים בכדי לייצר פיד מוצרים בקובץ XML.
- אתרי קונימבו – יש תוסף פנימי שלהם
- E-SHOP קיים בתוך המערכת צריך לבצע הגדרה (אפשר להיעזר מול התמיכה שלהם)
- ישנם אתרים שהתמיכה שלהם ייצרו עבורכם קישור עובר הפיד מוצרים של האתר.
הגדרת מעקבי המרות אחרי רכישה
לאחר שיצרתם חשבון בגוגל מרצ'נט סנטר וחיברתם אותו למערכת הפרסום של גוגל אדס, אתם תצטרכו להגדיר מעקב המרות אחרי רכישות באתר. הכנו לכם מדריכים מעולים להגדרה אחרי רכישות באתר – בהצלחה!
זהו סיימנו את ההדרכה שיהיה בהצלחה ואנחנו ומאחלים לכם שפע של מכירות באתר…