מדריכים

המרת רכישה בגוגל אדס לאתר שופיפיי

מסתבכים עם הגדרת המרת רכישה בגוגל אדס לאתר שופיפיי שלכם? בדיוק בשביל זה הכנו לכם מדריך פשוט שיעשה לכם את כל ההבדל.

אחרי כ"כ הרבה בקשות והסברים החלטנו להכין מדריך שיעשה לכם את החיים בהירים ונוחים בכל מה שקשור בהגדרת מעקב רכישות בתוך מערכת הפרסום של גוגל אדס במיוחד לאתרי שופיפיי. הגדרה נכונה היא ליבת הקידום שכן מעקב המרות תקין הוא זה שיעשה את כל ההבדל ויוכל לתת לכם תובנות אמיתיות לגבי תהליכי השיווק בחנות שלכם.

✨ מעוניינים לשמוע עוד על שירות קידום ממומן בגוגל באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!

תוכן עניינים להגדרת מעקב המרת רכישה באתרי שופיפיי

למה מומלץ להגדיר מעקב המרות של גוגל אדס ולא לייבא המרות מגוגל אנליטיקס?

למרות היתרונות של גוגל אנליטיקס, כמו ניתוח רב-ערוצי מעמיק, כאשר מדובר בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מעקב ישיר בגוגל אדס מספק נתונים מדויקים יותר ומאפשר ניצול טוב יותר של יכולות האופטימיזציה של המערכת.

עם זאת, ניתן להשתמש בשני הכלים במקביל: מעקב המרות ישיר בגוגל אדס לייעול הקמפיינים, ומעקב בגוגל אנליטיקס להבנת התמונה הרחבה של כל ערוצי התנועה.

ההמלצה להגדיר מעקב המרות ישירות בגוגל אדס (Google Ads) במקום לייבא המרות מגוגל אנליטיקס (Google Analytics) נובעת ממספר סיבות טכניות ואסטרטגיות:

1. דיוק בייחוס ההמרות

גוגל אדס משתמש במודל ייחוס משלו: כאשר מייבאים המרות מגוגל אנליטיקס, ייתכן שהמודל של אנליטיקס יייחס את ההמרות לערוצים אחרים (כמו אורגני או הפניות), בעוד שגוגל אדס מתמקד בייחוס להקלקות על מודעות בלבד. מעקב ישיר בגוגל אדס מבטיח שהייחוס יתבצע לפי הקלקות שהובילו להמרות, ולא יושפע ממקורות אחרים.

2. זמינות נתונים בזמן אמת

מעקב בגוגל אדס מספק נתונים בזמן אמת, בעוד שייבוא המרות מגוגל אנליטיקס עשוי לכלול עיכובים. זה חשוב במיוחד לניהול קמפיינים דינמיים שבהם נדרשת תגובה מהירה.

3. שימוש במנגנוני אופטימיזציה של גוגל אדס

גוגל אדס משתמש בנתוני ההמרות לאופטימיזציה של קמפיינים (כמו Target ROAS או Maximize Conversions). כאשר המעקב מתבצע ישירות בגוגל אדס, האלגוריתם מקבל נתונים מדויקים ומהירים יותר, מה שמשפר את ביצועי הקמפיינים.

4. מניעת פערים בנתונים

כאשר מייבאים המרות מגוגל אנליטיקס, עלולים להיווצר פערים עקב הבדלים בקונפיגורציה של כלים, חסימות של קובצי cookie או בעיות סנכרון. מעקב ישיר בגוגל אדס מפחית את הסיכוי לפערים כאלו.

5. מעקב אחר סוגי המרות מותאמים אישית

גוגל אדס מאפשר מעקב אחר פעולות מסוימות באתר או באפליקציה שלא תמיד ניתנות למעקב בקלות בגוגל אנליטיקס, כמו הקלקות על כפתורים מסוימים או צפיות בדפים ספציפיים.

6. פשטות וניהול יעיל

כאשר ההמרות מוגדרות ישירות בגוגל אדס, אין צורך לבצע סנכרון או פתרון בעיות הקשורות לייבוא. זה מקל על ניהול הקמפיינים והופך את המערכת לפשוטה יותר.

בניית מעקב המרת רכישה באתרי שופיפיי Shopify

אחרי שהבנו את החשיבות של בניית מעקב המרת רכישה בגוגל אדס, יש לבצע את ה Set up בכמה כלים:

  1. באתר שופיפיי
  2. בגוגל אדס
  3. בגוגל תג מנג'ר

לאחר ביצוע כל ההגדרות כראוי יופיעו רכישות עם הערך שלהם בקמפיינים שלכם בגוגל אדס (כמובן רק לאחר רכישה).

שלב ראשון בהגדרה

הגדרת תג מנג'ר באתר שופיפיי שלכם, עליכם להקים חשבון תג מנג'ר ואת הקוד להטמיע בתבנית Liquid באזור ה- head וקוד נוסף באזור ה body.

עליכם לבצע הגדרה של תג מסוג Conversion Linker בתוך הגוגל תג מנג'ר + לבצע הגדרה של תג גוגל אדס על כל העמודים באתר.

שלב שני בהגדרה

מקימים המרת רכישה חדשה בגוגל אדס ושם מבצעים הגדרה נכונה ומקבלים קוד שמכיל מזהה ID לחשבון גוגל אדס + תווית ((label) ייעודי להמרה החדשה שאנחנו מגדירים.

שלב שלישי בהגדרה

בתוך אתר שופיפיי נכנסים לאזור custom pixel ושם יוצרים קוד חדש ומשנים בו את המזהה ID ואת התווית

המזהה נראה כך:  AW-12345678910 כמובן שיש להחליף את המספר הזה במספר ID של חשבון הגוגל אדס שלכם.

שימו לב: שלפי הקוד שכאן עליכן להחליף ב 3 מקומות את הקוד שלנו בקוד שלכם עם המזהה ID.

התווית המרה אותה תקבלו לאחר הקמה של המרת רכישה במערכת פרסום של גוגל והיא מופיע כאותיות:   AbcdEFghiJK 

שימו לב: שלפי הקוד שצרפנו החלפתם פעם אחת את התווית שלנו עם התווית שלכם.

לאחר ההגדרה של הקוד כפיקסל מותאם אישית יש לבצע שמירה ופרסום בתוך המערכת של שופיפיי וזהו! סיימתם בהצלחה את הטמעת מעקב הרכישות בגוגל אדס באתר שופיפיי שלכם – כל שנותר הוא לחכות לרכישה הבאה שתיהיה באתר ותוך 24 שעות תראו את מעקב הרכישות אצלכם בקמפיינים.

				
					
const script = document.createElement('script');
script.setAttribute('src', 'https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-12345678910');
script.setAttribute('async', '');
document.head.appendChild(script);

window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag('js', new Date());
gtag('config', 'AW-12345678910', {'allow_enhanced_conversions':true});

analytics.subscribe("checkout_completed", (event) => {
  gtag('set', 'user_data', {
    email: event.data?.checkout?.email,
    phone: event.data?.checkout?.phone,
    address: {
      first_name: event.data?.checkout?.shippingAddress?.firstName,
      last_name: event.data?.checkout?.shippingAddress?.lastName,
      street: event.data?.checkout?.shippingAddress?.address1,
      city: event.data?.checkout?.shippingAddress?.city,
      region: event.data?.checkout?.shippingAddress?.province,
      postal_code: event.data?.checkout?.shippingAddress?.zip,
      provinceCode: event.data?.checkout?.shippingAddress?.provinceCode,
      country: event.data?.checkout?.shippingAddress?.country,
      countryCode: event.data?.checkout?.shippingAddress?.countryCode,
    }
  });

  gtag('event', 'conversion', {
    send_to: 'AW-12345678910/WkbyCMXciIwYEKCyw6Yo',
    transaction_id: event.data?.checkout?.order?.id,
    value: event.data?.checkout?.subtotalPrice?.amount,
    currency: event.data?.checkout?.subtotalPrice?.currencyCode,
  });
});

				
			

לסיכום

מעקב המרות רכישה מדויק באתרי Shopify הוא כלי חיוני להצלחת קמפיינים פרסומיים ולמיצוי הפוטנציאל העסקי. הוא מאפשר לקבל נתונים אמינים על ביצועי הפרסום, לשפר את האופטימיזציה באמצעות אלגוריתמים חכמים של Google Ads, ולהבין טוב יותר את התנהגות הלקוחות. מעקב נכון מסייע למנוע בזבוז תקציב פרסום, משפר את החזר ההשקעה (ROI), ומעניק לבעלי עסקים יתרון תחרותי בניהול אסטרטגיית השיווק שלהם.

✨ מעוניינים לשמוע עוד על קידום עסקים באינטרנט באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!

לקחת את השיווק צעד קדימה.

תובנות ומדריכים

תובנות וחדשות אחרונים שאתם חייבים להכיר

דילוג לתוכן