תובנות

החזר על הוצאות פרסום ROAS

רוצים לדעת מהו ROAS (החזר על הוצאות פרסום)? ומה הקשר של המדד החשוב הזה לכל מסעות הפרסום שלכם? הכנו לכם הסבר מקצועי לשימושכם.

החזר על הוצאות פרסום, הידוע בראשי התיבות ROAS (Return on Advertising Spend), הוא מדד מרכזי בעולם השיווק הדיגיטלי. הוא מאפשר למפרסמים למדוד את היעילות של מסעות פרסום, להבין את הרווחיות שלהם, ולשפר את קבלת ההחלטות העסקיות. במאמר זה נעמיק במשמעות המושג ROAS, נסביר כיצד מחשבים אותו, ונציג טיפים לשיפור המדד הזה.

✨ מעוניינים לשמוע עוד על שירות קידום אורגני SEO באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!

תוכן עניינים למדד ROAS - החזר על הוצאות פרסום

מה זה ROAS?

ROAS הוא מדד פיננסי שמודד את ההכנסה המתקבלת ביחס להוצאות הפרסום. הוא מציין כמה כסף העסק מרוויח על כל שקל שהוא משקיע בפרסום.

לדוגמה: אם העסק השקיע 1,000 ₪ בפרסום וקיבל הכנסות של 5,000 ₪ כתוצאה מכך, ה-ROAS הוא 5:1 או 500%.

למה מדד ה- ROAS חשוב?

1. מדידת אפקטיביות מסעות פרסום:

ROAS מספק תמונה ברורה של הרווחיות של כל קמפיין פרסום. הוא מאפשר למפרסמים לזהות אילו מסעות פרסום מצליחים ואילו דורשים שיפור.

2. שיפור תקציבי שיווק:

על ידי הבנה של ROAS, עסקים יכולים להקצות משאבים בצורה חכמה יותר ולהשקיע יותר בקמפיינים שמביאים את התשואה הגבוהה ביותר.

3. שיפור אסטרטגיית שיווק:

מדד זה עוזר לעסקים לזהות ערוצי פרסום, מסרים שיווקיים וקבוצות יעד שמניבים את התוצאות הטובות ביותר.

4. מעקב אחרי רווחיות:

ROAS מאפשר לעסקים לוודא שההשקעה בפרסום אינה מובילה להפסדים ושקמפיינים נשארים רווחיים לאורך זמן.

איך מחשבים ROAS?

חישוב ROAS הוא פשוט וכולל חלוקה של ההכנסות שהתקבלו ממסע פרסום בהוצאות הפרסום. הנוסחה היא:

ROAS = הכנסות מפרסום / הוצאות פרסום

לדוגמה: אם העסק השקיע 2,000 ₪ בפרסום והרוויח 8,000 ₪ מהכנסות ישירות, ה-ROAS יהיה:

8,000 / 2,000 = 4

המשמעות היא שעסק הרוויח 4 ₪ על כל שקל שהשקיע בפרסום.

מה נחשב ROAS טוב?

המדד של ROAS משתנה בהתאם לתעשייה, למודל העסקי ולמטרות החברה. עבור עסקים מסוימים, ROAS של 2:1 עשוי להיות מספק, בעוד שאחרים עשויים לדרוש ROAS של 5:1 או יותר. הכל תלוי ברווחיות המוצרים, בעלויות הקבועות ובעמלות נוספות שמתווספות לעלות הכוללת.

לרוב העסקים החזר על הוצאות הפרסום חייב להיות מינימום 1:4 ומעלה, מכיוון שמעבר להוצאות הפרסום יש עלויות נוספות רבות כמו למשל: עלות מוצר, עלות תפעול, משלוח, מע"מ, סליקה ועוד.

לדוגמה: חנות רהיטים מכרה שולחן סלון ב 500 ₪ והשקיע 100 ₪ בפרסום, מבחינת המכפיל (החזר על הוצאות הפרסום) הוא 1:5 – האם זה נחשב טוב? לא בטוח…

  • עלות פרסום – 100 ₪
  • עלות השולחן – 150 ₪
  • המחיר היה כולל מע"מ – 76 ₪
  • המחיר כלל דמי משלוח – 50 ₪
  • דמי סליקה סביב 1% – 5 ₪
  • עלות תפעול כוללת, שכירות, עובדים ועוד

 

בדוגמה שלפניכם ההוצאות הישירות על המוצר שנמכר ב- 500 ₪ עמדו על 381 ₪ בלי לחשב הוצאות תפעול שונות, מה שמשאיר את הרווחיות על המכירה של המוצר עם כ- 119 ₪.

זה לא עניין של טוב או רע – זה עניין של חישוב שבעל עסק חייב לקחת בחשבון בתמחור שלו וכמובן בתיאום הציפיות מול השיווק. שביעות הרצון של הלקוח תהיה שונה אם מכר 50 מוצרים כאלו ביום במכפיל של 1:5 לעומת לקוח אחר שמכר 2 מוצרים כאלו ביום באותו המכפיל.

דרך קלה לחישוב החזר ההשקעה:

  • החזר על הוצאות פרסום של 1:1 – כל מה שהוצאתי על הפרסום חזר במכירה (הפסד)
  • החזר על הוצאות פרסום של 1:2 – החזרת את עלות השיווק, אבל לא הרווחת כיוון שיש עלות של המוצר עצמו (הפסד)
  • החזר על הוצאות פרסום של 1:3 – כיסית את עלות הפרסום, את עלות המוצר, את עלות התפעול מסביב בלי רווח (הפסד)
  • החזר על הוצאות פרסום של 1:4 – במקרה כזה אתה עשוי להיות רווחי באחוז נמוך מאוד – או אפילו ברייק איוון. (רווחי – נמוך)
  • החזר על הוצאות פרסום של 1:5 – במקרה זה אתה כבר רווחי וזה תלוי בהרבה בעלויות מוצר ותפעול שיש לכל עסק. (רווחי)

 

הערה חשובה: לקוחות רבים לא מחשבים בתחשיבים שלהם את המכירות שהם מביאים אופליין, הרי לעסקים רבים יש שירות, שיחות, הודעות וואטסאפ שבהם הם מצליחים להביא לרכישות אופליין שהגיעו באמצעות הפרסום הממומן – זו טעות לא להחשיב אותם וצריך להכניס רכישות אופליין לתחשיב ה ROAS – תופתעו לגלות שהמספרים אחרים לגמרי!

גורמים שמשפיעים על ROAS

1. עלות פרסום:

עלויות גבוהות לפעמים משפיעות לרעה על ROAS, במיוחד אם לא מנוצלות בצורה חכמה.

2. איכות הקריאייטיב:

תוכן שיווקי מרשים ומדויק לקהל היעד יכול לשפר את שיעורי ההמרה ולהעלות את ה-ROAS.

3. חוויית משתמש:

אתר ידידותי, מהיר וקל לשימוש יכול להוביל ליותר המרות ולהגדלת ההכנסות, מה שמשפיע לטובה על ROAS.

4. קהל יעד מדויק:

פילוח מדויק של קהל היעד יכול להקטין עלויות פרסום ולהביא תוצאות טובות יותר.

טיפים לשיפור ROAS

1. אופטימיזציה של קמפיינים:

נתחו את הביצועים של כל קמפיין וערכו שינויים בהתאם. נסו מודעות חדשות, פורמטים שונים ותכנים מותאמים אישית.

2. שיפור שיעור ההמרה (CRO):

שפרו את האתר או דף הנחיתה כדי להגדיל את אחוז המבקרים שהופכים ללקוחות.

3. מעקב וניתוח נתונים:

השתמשו בכלים כמו Google Analytics ו-Facebook Ads Manager כדי לעקוב אחרי ביצועי הפרסום ולזהות מגמות.

4. התמקדות במוצרים רווחיים:

השקיעו את מאמצי הפרסום במוצרים שמניבים את הרווח הגבוה ביותר.

סיכום קצר על מדד ROAS

החזר על הוצאות פרסום (ROAS) הוא מדד חיוני למדידת רווחיות ואפקטיביות של קמפיינים שיווקיים. הבנה נכונה של המדד, חישוב מדויק ושימוש בטכניקות לשיפור ה-ROAS יכולים להביא לשיפור משמעותי בתוצאות העסקיות שלכם. השקיעו בניתוח הנתונים, התאימו את אסטרטגיית הפרסום שלכם, ותראו את התוצאות משתקפות בשורת הרווח.

 

✨ מעוניינים לשמוע עוד על קידום עסקים באינטרנט באוטוריטי דיגיטל?
פנו אלינו ונשמח לדבר איתכם!
 

לקחת את השיווק צעד קדימה.

תובנות ומדריכים

תובנות וחדשות אחרונים שאתם חייבים להכיר

דילוג לתוכן